image/svg+xml
image/svg+xml

Bartın Üniversitesi Staj Yönergesi ve Formları

STAJ MEVZUATI VE FORMLARI

Bartın Üniversitesi Staj YönergesiBartın Üniversitesinin önlisans ve lisans programlarında öğrenim gören öğrencilerin öğrenim süreleri içinde kazandıkları teorik bilgi ve deneyimlerini pekiştirmek ve iş hayatını tanıyabilmeleri amacıyla kamu, özel sektör veya sivil toplum kuruluşlarında yapacakları staj çalışması ile ilgili esaslar düzenlenmiştir ve Senatonun 20.12.2023 tarihli ve 2023/20-20 sayılı kararı ile kabul edilmiş olup 2023-2024 eğitim-öğretim yılından itibaren yürürlüğe girmiştir.  

Yönergenin güncel haline ulaşmak için TIKLAYINIZ.

Not:
 Öğrencilerimizin staj başvurusu esnasında sadece FRM-0104 Staj Kabul ve Sözleşme Formu (EK-2)'nu doldurmaları ancak zorunlu stajı bulunmayan öğrencilerimizden Ulusal Staj Programı kapsamında İsteğe Bağlı Staj  kabulü alanların ise ek olarak FRM-0855 Staj İzin Formu  (EK-3)'nu doldurmaları gerekmektedir.    Ayrıca tüm staj işlemlerinde  Bartın Üniversitesi Staj Yönergesi'nin 9. maddesinde yer alan formlar kullanılmalıdır.


Yönergede yer alan bazı önemli hususlar;

Stajların Süresi
MADDE 8 –
(1) Öğrencilerin stajlara başlayabilmeleri için en az iki yarıyıl eğitim almış olmaları zorunludur. Zorunlu iş yeri stajı için program öğretim planlarında yer alan staj dersine kayıtlanmaları zorunludur. Bu zorunluluk isteğe bağlı işyeri stajı yapmak isteyen öğrencilerde aranmaz. Kayıtlanmadan işyeri stajı yapan öğrencilerin stajı isteğe bağlı işyeri stajı olarak değerlendirilir.

(2) Mezuniyet için gerekli olan zorunlu işyeri staj süresi, günde 8 (sekiz) saat olmak üzere en az 20 iş günüdür. Bu süre farklı periyodlara bölünemez. Staj süresi 30 gün ve üzeri ise biri en az 20 gün olmak kaydıyla iki periyoda bölünebilir.

(3) İsteğe bağlı işyeri stajı yapmak isteyen öğrenciler için günde 8 (sekiz) saat olmak üzere en az 20 iş günü staj süresi zorunluluğu aranmaz. İsteğe bağlı işyeri stajına ilişkin öğrenim gördüğü programda intibak başvurusu yapmak isteyen öğrencinin staj süresi için zorunlu işyeri stajı sürelerine uygun stajını tamamlaması gereklidir.

(4) Zorunlu ve isteğe bağlı işyeri stajlarının yarıyıl/yaz tatiline rastlayan aylarda yapılması esastır. Ancak aşağıda belirtilen stajların yarıyıl/yaz tatiline rastlayan aylarda yapılmadığı durumlarda staj ile birlikte eğitim ve öğretim faaliyetleri devam eder, öğrencinin dersinin veya sınavının olduğu günlerde staj yaptırılamaz:
     a) İlgili programın veya işyeri/işletme koşullarının uygun olmaması durumunda bu süreler dışında ve eğitim-öğretimi aksatmamak şartıyla staj yaptırılabilir.
     b) Öğrenci bütün derslerini tamamlamış ancak stajını henüz tamamlayamamış ise stajını herhangi bir ayda yapabilir.
     c) Staj, aynı süreli ve haftalık üç günden az olmamak şartıyla eğitim-öğretim dönemi, yaz okulu ve genel sınav dönemlerinde de yaptırılabilir.

(5) Resmî tatiller staj süresine dahil edilemez, staj başlangıç ve bitiş tarihleri resmî tatiller dikkate alınarak belirlenir.

(6) Stajyer haftada en fazla altı gün çalışabilir. Bölüm Staj Komisyonunun onayıyla resmî tatil dışındaki cumartesi günleri de staj yapılabilir.

(7) Zorunlu ve isteğe bağlı işyeri stajları süresince mazeretsiz 3 gün üst üste staja devam etmeyen stajyerin stajı sonlandırılır. Bölüm Staj Komisyonuna geçerli mazeretini bildiren bir form (EK-1) ile başvuran stajyerin mazereti Bölüm Staj Komisyonunca ve işyeri tarafından uygun görüldüğü takdirde mazeretli gün sayısı kadar staj süresi stajın sonuna eklenir.

(8) Stajyer, staj süresince işyerinde kaza/yaralanma, hastalık vb. nedenle devam etmediği günlerde rapor veya izin alarak staj belgelerinde belirtmek zorundadır. Raporlu ve izinli olunan günler staj süresinden sayılmaz. Bu süre staj süresinin yarısını geçemez. Aksi durumda öğrencilerin stajı iptal edilir. İzinli veya raporlu stajyerin bilgileri staj yapılan işyeri tarafından 3 (üç) iş günü içerisinde yazılı olarak ilgili akademik birime bildirilir.

(9) Öğrencilerin stajlara fiilen devamları zorunludur. Öğrenciler staja başladıktan sonra, Bölüm Staj Komisyonunun onayı alınmaksızın staj tarihi ve yer değişikliği yapamazlar, değiştirdiği takdirde yapılan staj geçersiz sayılır.

(10) Öğrenci, staja başlamadan önce belirlenen tarihlerde değişiklik olması veya stajın yapılamaması hususlarını ilgili Bölüm Başkanlığı’na sigorta başlangıç tarihinden en az 3 (üç) iş günü öncesinde bildirmekle yükümlüdür. Aksi takdirde doğacak yasal/mali yükümlülüklerden öğrenci sorumlu olacaktır.

(11) İşletmelerde grev ve lokavt uygulaması, deprem, yangın ve sel gibi doğal afet olması durumunda, stajın yapılma durumu, süresi ve yapılma şartları Akademik Birim Staj Komisyonun gerekçeli önerileri üzerine Akademik Birim Yönetim Kurulu tarafından belirlenir.

Stajlar İçin Gerekli Belgeler
MADDE 9 –
(1) Öğrencilerin stajlarının yürütülmesi sırasında gerekli belgeler aşağıdaki gibidir:
a) Fotoğraf (3 Adet)



Yürürlükten Kaldırılan Düzenleme
MADDE 14 –
(1) Bu yönergenin yürürlüğe girmesiyle birlikte;
a) Bartın Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Staj Yönergesi
b) Bartın Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Staj Yönergesi
c) Bartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Staj Yönergesi
ç) Bartın Üniversitesi Fen Fakültesi Öğrenci Staj Yönergesi
d) Bartın Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Staj Yönergesi
e) Bartın Üniversitesi Bartın Orman Fakültesi Staj Uygulama Yönergesi
f) Bartın Üniversitesi Mesleki ve Teknik Eğitim Bölgesi İçindeki Meslek Yüksekokulu
Öğrencilerinin İş Yerlerindeki Eğitim, Uygulama ve Stajlarına İlişkin Esas ve Usuller Hakkında Yönerge yürürlükten kaldırılmıştır.